20 ایده برای پست‌های اینستاگرام شما

منابع مهم و رایگان خلاقیت چیست؟
دسامبر 22, 2019

20 ایده برای پست‌های اینستاگرام شما

احتمالا شما هم برای پست‌های ایستاگرام با مشکل ایده مواجه‌اید. خب پس این پست رو از دست ندید

وقتی صحبت از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام میشه، هیچ چیط به اندازه برنامه ریزی و استمرار مهم نیست. من ساعت‌های زیادی صرف یادگیری اینستاگرام مارکتینگ کردم و فقط به دو کلمه رسیدم: برنامه ریزی و استمرار.

اما خب شاید شما با خودتون بگید من هم برنامه دارم و هم استمرار اما وقتی اینستاگرام رو باز می‌کنم، هیچ چیز به ذهنم نمیاد تا پست کنم. این مشکلیه که شاید شما در ابتدای راه نداشته باشید. اما حتما یه روزی گریبان شما رو هم می‌گیره. پس تو این پست ایده‌هایی برای پست‌های اینستاگرام شما آماده کردم. این پست همیشه با ایده‌های جدیدی که شما میگید و به ذهن خودم می‌رسه آپدیت میشه، پس پست رو بوکمارک کنید تا آپدیت‌ها رو از دست ندید.

یادتون باشه تو این هیاهوی اینستاگرام، باید پست‌های پر زرق و برق با ایده‌ای بکر تولید کنید تا بتونید صدای خودتون رو به مخاطبتون برسونید.

  1. یک نکته یا یک پند

فالوئرهای شما به چه دلیل شما را دنبال می‌کنند؟ آیا شما یک خانم خانه‌دار هستید که نکات خانه‌داری یاد میدید؟ یا شاید هم یه مهندس صنایع یا وکیل. مردم عاشق نکته‌های طلایی هستند. به همین بلاگ پست توجه کنید. هر جا نوشتم نکته طلایی سریع تو ذهن شما یه جرقه می‌زنه که این مهمه و توجه شما جلب میشه. مثلا چهارشنبه‌ها رو برای نکات مهم بگذارید. فقط یادتون باشه نکته باید در زمینه‌ی تخصص شما باشه. مثلا اگر شما یه فشن بلاگر هستید یه نکته‌ی باغبانی زیاد باحال نیست و فالوئر شما رو بدتر گیج می‌کنه.

اگر مدیر سوشال مدیای یک برند هستید یا از اینستاگرام برای پروموت محصولاتتون استفاده می‌کنید، یک نکته برای استفاده‌ی بهتر از محصول یا استفاده خلاقانه از محصولتون خیلی جذابه.

  • پرده‌ها رو کنار بزنید

خارجی‌ها میگن پشت صحنه رو نشون بدید، اتفاقا خیلی درست و بجاست. خودتون هم پشت صحنه‌ی فیلم‌ها خیلی نظرتون رو جلب می‌کنه، درسته؟ همیشه لازم نیست که مردم نتیجه‌ی نهایی کار رو ببینند. گاهی لازمه که تلاش و چالش‌های شما رو هم ببینند. مثلا پشت صحنه عکاسی یا فیلم برداریتون یا اگه فود بلاگر هستید مراحل آشپزیتون و اگر محصول میفروشید نحوه بسته‌بندی و ارسال رو بصورت زنده با فالوئرهاتون یه اشتراک بگذارید.

مردم وقتی بخش واقعی کسب و کار شما رو ببینند بهتون بیشتر اعتماد می‌کنند و باهاتون صمیمی‌تر میشن.

  • از محتوای کاربران استفاده کنید.

بله درسته از کاربرانتون بخواید که براتون محتوا تولید کنند. از محصولی که از شما خریدند عکس بگیرند و با هشتگی که شما مشخص می‌کنید، پست کنند. اگر نکته‌ای یاد دادید، مثلا یه ماسک برای پوست آموزش دادید. بگید از خودشون یا ماسکشون عکس بگیرند و شما رو تگ کنند.

  • مثبت اندیش باشید

می‌دونم الان میگید بابا تو این روزگار با این مشکلات چطور مثبت اندیش باشیم و بدتر از اون جملات مثبت به اشتراک بگذاریم، احتمالا مردم فحش میدن. البته قبول دارم ممکنه بعضیا بهتون بد و بیراه بگن. اما برای خیلیا جملات شما می‌تونه الهام بخش باشه.

  • به خاطرات گذشته برگردید

بیشتر مردم خاطره بازی رو دوست دارند. مثلا برای روز دانش‌آموز عکس از دوران دانشجوییتون بگذارید. یا عکس قدیمی از خودتون یا حتی کسب و کارتون. روند پیشرفت برای مردم خیلی جذابه. عکس از اولین نمونه محصولتون بگذارید و با محصولی که الان کامل و بالغ شده مقایسه کنید.

  • از آینده بگویید

آیا محصول یا پیشنهاد جدیدی دارید؟ برنامه برای سفر یا یه رویداد در آینده یا حتی یه تصمیم مثل ترک سیگار و شروع کتابخوانی… همیشه حرکت به جلو و پیشرفت مردم رو به وجد میاره.

  • سوال بپرسید

همه می‌دونیم که کامنت در اینستاگرام مارکتینگ خیلی مهمه. سعی کنید با سوال پرسیدن، فالوئرهاتون رو درگیر کنید. یک سوال جالب با یه عکس جذاب که مردم رو ترغیب به پاسخگویی و یا حتی تگ کردن دوستاشون کنه.

  • ویدئو ویدئو ویدئو

اینستاگرام، برای اشتراک گذاری عکس بوده و هست. اما مردم بدجوری ویدئو دوست دارن. و از لحاظ الگوریتم اینستاگرام هم که بهش نگاه کنیم، ویدئو میزان ماندن (وقت گذراندن) در پست شما رو افزایش میده و در نتیجه پست شما محبوب‌تر میشه. من خودم برای درست کردن ویدئو خیلی سختگیری کردم و این باعث شد ویدئوهای کمی پست کنم. اما بستگی به کار و تخصصتون یه ویدئو آماده کنید. یک ویدئو از صفحه‌ی گوشی یا لب‌تاپ، وید‌ئو آموزشی از پاورپوینت، و یک ویدئو از خودتون یا محصولتون…

  • داستان بگویید

مردم از قدیم الایام عاشق قصه هستند. داستان زندگی خودتون یا همکارانتون، داستان یک عکس که گرفتید، داستان کتابی که خوندید. خلاصه سخت نگیرید. اطرافتون رو نگاه کنید و یه عالمه قصه برای گفتن پیدا می‌کنید.

  1. درد و دل کنید

بگذارید فالوئرهای شما هم بداننن که همیشه هم برای شما گل و بلبل نیست. از دغدغه‌ها، رویاها، شکست‌هاتون بگید. این مدل پست، اینگیجمنت پیجتون رو بالا میبره و ارتباط شما رو با مخاطبانتون عمیق‌تر میکنه.

  1. طناز باشید

ناگفته پیداست که پست‌های طنز بسیار پرطرفدار هستند. یه پست خنده‌دار که شاید خیلی هم با محتوای پیج شما، هم خونی نداشته باشه، را بصورت پست موقت بگذارید. یادتون باشه از لحاظ روانشناسی ما با کسانی که می‌خندیم احساس راحتی بیشتری می‌کنیم.

  1. واقعا اجتماعی باشید

شما در یک سوشیال مدیا هستید، پس با بقیه (در مارکت خودتون) در ارتباط باشید. پست‌های آنها رو استوری کنید و منشن کنید.

  1. نکاتی از بلاگ پستتان را به اشتراک بگذارید

درسته که نمی‎‌تونیم در کپشن اینستاگرام، لینک بگذارید. اما چند نکته از بلاگ پست جدیدتون رو پست کنید. البته اگر بیشتر از 10 هزار فالوئر دارید، میتونید لینک بلاگ پست رو در استوری بگذارید.

  1. ویوئوهای آموزشی

مردم آموزش رایگان را دوست دارند. از ویدئوهای آموزشی در زمینه موضوع پیجتان، آپلود کنید. اگر ویدئو را خودتان درست کنید که خیلی بهتر است. اما اگر شما هم مثل من اعتماد به نفس لازم را برای جلوی دوربین آمدن ندارید؛ از کلیپ‌های آموزشی دیگران استفاده کنید.

  1. از ابزارها و وسایلتان عکس بگذارید

فرقی نداره که موضوع پیج شما چیه، بالاخره س=یه سری وسایل و ابزار دارید که کارتون رو راحت‌تر و حرفه‌ای تر می‌کنه. مثلا وسایل باغبانی یا آرایشگری، وسایل طراحی یا عکسی، نرم‌افزار یا اپ…

  1. روتین صبحگاهی

جدیدا روتین صبحگاهی افراد موفق خیلی ترند شده. اول اینکه شما هم برای خودتون یه روتین صبحگاهی داشته باشید و حتما به اشتراک بگذارید. البته خودتون رو محدود به روتین صبحگاهی نکنید. مثلا اگر طراح سایت هستید، روال مذاکره با یه مشتری رو برای فالوئرهاتون بگید.

  1. عکس از علایق خودتون بگذارید

ممکنه که یه حیوون خونگی داشته باشید یا یه موتور سیکلت خفن. هرچیزی که ممکنه جذاب باشه. یه کاکتوس، یه ماگ خوشکل. البته یادتون باشه یه کپشن فان و باحال هم براش بنویسید.

  1. عکس از محل کارتون

فرقی نداره شغلتون چیه؟ از خونه کار می‌کنید یا توی یه شرکت بزرگ. از میزکاز و تجهیزات کاریتون عکس بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *